Na základě zákona č.561/2004 Sb., §24, odst. 2 ve znění pozdějších zákonů vyhlašuji
29. září 2023
ŘEDITELSKÉ VOLNO
Mgr. Jiřina Jelínková
Cílem projektu je podpořit tvorbu občanských kompetencí žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí prostřednictvím výchovně vzdělávacího programu posilujícího jejich uvědomění si sebe sama v užším i širším společenském kontextu a rozvíjejícího praktické dovednosti potřebné k ochraně sebe samotného i druhých (ochrana života, zdraví a majetku).
Doba realizace: 1. 3. 2017 – 30. 6. 2019
Obsah projektu a jeho výstupy:
Projekt je zaměřen na rozvoj kompetencí žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí. Jedná se o výzkumný projekt, jehož cílem je zjistit na výzkumném vzorku 90ti žáků 1. – 3. tříd základních škol vstupní kompetence v oblasti bezpečnosti a ochrany obyvatelstva (branná výchova). Dále vytvořit rešerši školních vzdělávacích plánů devíti vybraných škol a vytvořit rešerši zahraničních vzdělávacích přístupů k dané problematice. Tato vstupní data poskytnou základ k vytvoření metodického materiálu a vzdělávacích modulů, jež budou testovány při práci s cílovou skupinou. Po dobu 24 měsíců bude probíhat pilotáž metodického materiálu a vzdělávacích modulů v podobě tzv. projektových týdnů. Každý projektový týden bude mít vlastní téma (např. Základy zdravovědy a techniky poskytování první pomoci, Dopravní výchova, Informace o integrovaném záchranném systému apod.). Žákům budou témata zprostředkovávána v odpoledních hodinách, v rámci školní družiny. V průběhu pilotáže proběhne fáze aplikačního výzkumu zaměřená na práci s metodikou a ověření kompetencí žáků. Na konci projektu proběhne poslední fáze aplikačního výzkumu, prostřednictvím které vyhodnotíme účelnost a srozumitelnost metodiky a ověření kompetencí žáků. Vstupní a konečné kompetence žáků budou mezi sebou porovnány. Metodika bude dle výsledků upravena tak, aby co nejvíce odpovídala potřebám žáků a splňovala kritéria na její snadné používání. Hlavním projektovým výstupem bude metodický materiál a vzdělávací program sestávající z deseti vzdělávacích modulů. Výstup by se poté měl stát součástí běžné výuky na základních školách.
Projekt podpoří minimálně 90 žáků ze socioekonomicky znevýhodněného prostředí, jež navštěvují 1. – 3. třídu běžné základní školy. Lze předpokládat, že funkční gramotnost této cílové skupiny bude v průměru nižší než u žáků, kteří nepocházejí ze znevýhodněného prostředí. Proto bude výsledná metodika použitelná i pro žáky žijící v sociálně vyloučených lokalitách, v ústavní výchově či jiných, sociálně a ekonomicky znevýhodňujících podmínkách.
Tento projekt je spolufinancován z EU z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.
.
ROZHODNUTÍ O POSKYTNUTÍ DOTACE č. 22_002/0005496-01
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy jako poskytovatel dotace z Operačního programu Jan Amos Komenský na základě žádosti o dotaci rozhodlo v řízení o žádosti přijaté dne 7. 3. 2023 o poskytnutí dotace na realizaci projektu:
Personální podpora a vzdělávání ZŠ Nový Bor Arnultovice IV
Registrační číslo projektu:
CZ.02.02.XX/00/22_002/0005496
Účelem dotace je:
- zvyšování kvality, inkluzivity a účinnosti systémů vzdělávání
- zajišťování rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání, včetně usnadňování vzdělávací mobility znevýhodněných skupin
Datum zahájení fyzické realizace projektu: 1. 7. 2023
Datum ukončení fyzické realizace projektu: 31. 12. 2025
Zájmový šachový kroužek v rámci školní družiny a kroužek MAXÍK
pro zlepšení adaptace dětí na školní zátěž hravou a edukativní formou.
Copyright © 2017 - 2024 | ZŠ Nový Bor, Generála Svobody &   Vitalex Computers s.r.o. - Tvorba školních webů | Prohlášení o přísupnosti | Cookies